Vandaag vierde China Singles Day, een dag waarop alle webwinkels gigantische aanbiedingen hebben. Xiaomi heeft dit jaar weer verbluffende cijfers gehaald: het haalde een omzet van 1,25 miljard Yuan via één webshop, was het meest verkochte merk op meerdere webshops en verkocht voor 15 miljoen Euro in een minuut.
Singles Day
Singles Day werd bedacht door Alibaba, maar breidde zich snel uit in China. Tegenwoordig staat de dag bekend als shopevement, waarop bedrijven honderden aanbiedingen hebben. Sommige webshops verdienen tot 10% van hun omzet op deze dag. Singles Day wordt gehouden op 11 november, omdat er dan zoveel 1’en in de datum zitten. Singles Day is een ‘feestdag’ voor alle singles in China. Elk jaar worden vele verkooprecords verbroken op deze dag.
Xiaomi doet het goed op Singles Day
Al een aantal jaar gaan de Xiaomi producten als warme broodjes over de digitale toonbank op Singles Day, en dit jaar was geen uitzondering. Xiaomi was voor het derde jaar op rij het meestverkochte merk op Tmall, een van de grootste webshops in China. In totaal waren Xiaomi producten goed voor een omzet van 1,25 miljard Yuan op Tmall, omgerekend 182 miljoen Euro. In de eerste 12 minuten van Singles Day verkocht Xiaomi 15 miljoen Euro aan producten. Toen de zon op kwam in China was al voor €93 miljoen uitgegeven aan Xiaomi producten op Tmall. Hoeveel Xiaomi producten in alle webshops zijn verkocht is onbekend.
Xiaomi producten waren drie keer de meest verkochte producten in hun categorie. De meest verkochte smartphone was de Xiaomi Redmi Note 2, de meest verkochte tablet de Xiaomi Mi Pad en de nieuwe Xiaomi Mi Band met hartslagmeter was de best verkopende wearable.