Xiaomi bevestigt: oplossing voor hinderlijke MIUI-advertenties nabij

Xiaomi staat vanaf het begin bekend om haar innige relatie met de gebruikers, die Mi fans worden genoemd. Deze leek verstoord te worden doordat Xiaomi de grootste ergernis, advertenties in besturingsprogramma MIUI, niet aan wilde pakken. Dit gaat veranderen en wij delen de details.

Xiaomi en advertenties MIUI

Xiaomi lichtte eerder toe hoe haar verdienmodel is opgebouwd. Naast de aankoopprijs van de smartphone verdient Xiaomi geld aan advertenties in MIUI. Zo houdt zij de prijs van haar smartphones laag. De Mi fans ergeren zich echter mateloos aan deze MIUI advertenties. Zij klagen daarover op internet. Zo plaatst Xiaomi advertenties soms zelfs zo dat het besturingsprogramma minder gebruiksvriendelijk wordt.

Xiaomi luistert toch naar haar Mi fans

Nadat Xiaomi eerder al, bijvoorbeeld bij het ontwerp, aangaf naar haar Mi fans te luisteren leek dit in dit geval anders te worden. Xiaomi is namelijk al een tijd bekend met de ergernissen van haar fans. Zij reageerde eerder met de opmerking dat advertenties niet gaan verdwijnen. Nu verandert zij haar beleid, zo bevestigde een topman.

Wat doet Xiaomi tegen MIUI advertenties?

Nu waren er wel ingewikkelde technieken om de MIUI advertenties te omzeilen, maar dat was verre van ideaal. Nu komt Xiaomi met de oplossing om vanaf de volgende MIUI-update, MIUI 11 één knop in MIUI toe te voegen die je de mogelijkheid biedt alle commercials uit te schakelen.

Xiaomi komt overigens ook gebruikers tegemoet die niet alle commercials willen verbannen. Voor hen zorgt ze ervoor dat de marketing minder massaal, beter geplaatst en op persoonlijke voorkeuren afgestemd wordt.

Zijn er gevolgen voor de prijs van Xiaomi smartphones?

Een oud gezegde luidt: ‘het moet uit de lengte of de breedte komen’. Nu bekend is dat Xiaomi zo’n 9,8% van haar omzet uit software en commercials haalt is de vraag of deze geste ten koste gaat van de prijs. Hoewel men daar geen mededelingen over doet lijkt het er niet op. Zo blijkt men al getest te hebben met onder meer de Xiaomi Redmi K20 en deze bleek ondanks het verminderd aantal MIUI advertenties toch een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding te kennen.

Bron: Digit.in

Xiaomi bij BOL
Xiaomi bij BOL
Xiaomi bij Coolblue
Xiaomi bij Coolblue
Xiaomi bij Belsimpel
Xiaomi bij Belsimpel
MiFans
Logo