Xiaomi voor 2019 klaarblijkelijk een lijstje goede voornemens gemaakt. Bij goede voornemens horen veranderingen en die kondigt Xiaomi in straf tempo aan. Zo maakten zij op 3 januari van dit jaar bekend dat zij de Redmi-serie om gaan vormen tot een zelfstandig sub-brand of, zo u wilt, dochtermerk. Wij zetten de belangrijkste veranderingen op een rij.
Wat verandert er bij Xiaomi Redmi?
Tot op heden gebruikte Xiaomi twee productielijnen. De MI-lijn voor de vlaggenschepen zoals de Xiaomi Mi 8 en de Xiaomi Mi Mix 3. Het submerk Xiaomi Redmi werd gebruikt om na verloop van tijd de onderkant van de markt te bedienen met premium toepassingen van de Mi-serie voor een lage prijs. Dit gaat nu veranderen.
Topman Lei Jun maakte via Weibo bekend dat Redmi wordt afgesplitst tot zelfstandig merk. Hij gaf aan dat Redmi zich vooral zal richten tot de budgetkopers en alleen online beschikbaar komt. De Mi-series zijn en blijven gericht op het midden- en hogere prijssegment. De Mi-serie blijf je ook in de fysieke winkels vinden.
Xiaomi Redmi 7 wordt eerste release als Redmi 7
Jun vergezelde de aankondiging van de afsplitsing met een poster met aankondiging van het eerste zelfstandige launch-event. Dit event voor een toestel dat naar verwachting Redmi 7 zal heten, vindt op 10 januari a.s. plaats.
Specificaties Redmi 7
De Redmi 7 heeft de primeur van een 48 MP camera die waarschijnlijk gebruikt wordt om foto’s met minder pixels te optimaliseren. Daarnaast is er naar verwachting een Snapdragon 675 SoC voorzien. In plaats van een notch zou men voor een gaatje in het display kiezen.
Uiteraard houden we je op de hoogte.
Bron: NDTV.com