Dat Xiaomi ambitieuze groeiplannen heeft wisten we al, maar we hebben daar inmiddels ook cijfers van gezien. Dit maakten ze bekend op het 50ste World Economic Forum.
Xiaomi groeit
Xiaomi blijft doorgroeien en ze hebben meer inzicht gegeven in de globale plannen voor de komende jaren. Zo gaan ze nog meer focussen op de bestaande markten waarin het Chinese merk actief is.
Dat zijn onder andere India, Zuid-Oost Aziƫ, Latijns Amerika en West-Europa. Deze laatste, waar Nederland onder valt, werd apart genoemd vooral gekeken naar de groei van de smartphone-verkoop.
Zo is Xiaomi in de afgelopen periode op de vierde plaats terecht gekomen als het gaat om smartphone-verkopen. Zonder dat de concrete namen bekend gemaakt worden, gaan waarschijnlijk: Apple, Samsung en Huawei de fabrikant nog voor.
De groei die doorgemaakt werd is 90% en dat zijn natuurlijk serieuze percentages voor bedrijven van deze schaal.
Andere producten
Er zijn echter nog meer producten die het erg goed doen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de elektrische steps, zoals de Xiaomi M365 en M365 Pro.
Lees ook: Review Xiaomi M365: is deze populaire elektrische step wel echt zo goed?
Verder benoemde Xiaomi ook nog de wearables, die naar eigen zeggen op plaats twee staan in de West-Europese markt. Denk hierbij onder andere aan de immens populaire Xiaomi Mi Band 4.
Wereldwijd
Shou Zi Chew van Xiaomi liet weten dat het bedrijf globaal opereert. Vanaf Q3 2019 zijn ze actief in 90 landen wereldwijd en deze omzet, buiten China, is inmiddels al 49% van het totaal.
Ook met de lancering van 5G zijn er groeiverwachtingen voor Xiaomi. Zo zouden er in China meer dan 10 smartphones gelanceerd worden die geschikt zijn voor 5G.
Via: ITHome