Problemen met een bestelling? Zo maak je een Paypal geschil aan en krijg je je geld terug.

Problemen met een bestelling? Zo maak je een Paypal geschil aan en krijg je je geld terug.

Heb je problemen met je bestelling? Communiceren met Chinese webshops kan heel frustrerend zijn. Daarom is het handig om bij problemen direct een geschil aan te maken in Paypal. Paypal bevriest je betaling dan, waardoor de verkoper wel móét reageren, en je je geld terug kan krijgen of tot een andere oplossing kan komen.

Mocht je een probleem hebben, zoals een verzending die niet aankomt, kapotte producten of onjuiste inhoud, dan kan het knap lastig zijn om met de klantenservice tot een oplossing te komen. Zelf merkten we dit toen een verkoper de postcode niet geprint had: we bleven dezelfde antwoorden krijgen omdat de klantenservice ons niet begreep. Toen we een Paypal geschil aanmaakte, was het probleem binnen twee dagen opgelost en stond het geld weer op onze rekening.

Een Paypal geschil aanmaken

Om een Paypal geschil aan te maken, klik je op de betaling in Paypal aan de verkoper. Scroll naar beneden en klik op de link om naar het actiecentrum te gaan. Er zijn twee mogelijkheden kies bij problemen met je bestelling voor de bovenste optie.

Het geschil omschrijven

Je krijgt nu de optie om aan te geven wat er aan de hand is. Je hebt 2000 tekens tot je beschikking, en we raden je aan er een gedetailleerd verhaal van te maken. Verwijs ook naar emails als deze van toepassing zijn, inclusief verzenddatum en onderwerpen.

Noem accuut de mogelijke oplossingen

Omdat het bedrag van de originele transactie voor de verkoper bevroren is tot het geschil opgelost is, wil ook de verkoper het probleem zo snel mogelijk oplossen. Noem daarom in het eerste bericht al mogelijke oplossingen, zoals het terugstorten van je geld (refund) of het opnieuw verzenden van de producten.

Meer tips over het oplossen van een geschil vind je op de Paypal website.

Het geschil sluiten

Sluit een geschil pas als het probleem écht opgelost is. Als je het aankoopbedrag terug wilt moet je dit doen zodra het geld weer op je Paypal rekening staat, niet als belooft wordt om het terug te betalen. Sluit je geschil ook pas als je de opnieuw verzonden producten ontvangen hebt, en niet als ze onderweg zijn. Een gesloten geschil kan niet meer heropend worden.

Een geschil escaleren tot een claim

Kom je er niet uit met de verkoper, dan kun je een geschil escaleren tot een claim. Dit kan tot 20 dagen na het openen van een geschil, dus wees niet te laks en doe dit snel. Zodra een geschil een claim wordt neemt Paypal het over, en gaat de claim onderzoeken. Dit duurt meestal 10 dagen, maar kan ook langer duren.

Paypal kan vragen om bepaalde informatie te verlenen tijdens het onderzoek van de claim. Lever dit zo snel mogelijk in, en blijft netjes.

Alleen mogelijk via Paypal

Het aanmaken van geschillen en claims is alleen mogelijk via Paypal. Andere betaalmethodes, zoals iDeal en Credit Card, bieden deze optie niet of in mindere mate. Het betalen via Paypal bij buitenlandse webshops is dus een aanrader, omdat problemen snel opgelost kunnen worden.

Xiaomi bij BOL
Xiaomi bij BOL
Xiaomi bij Coolblue
Xiaomi bij Coolblue
Xiaomi bij Belsimpel
Xiaomi bij Belsimpel
MiFans
Logo