Onderzoekers: Xiaomi wereldwijd de grootste verkopers van wearables

Xiaomi introduceert Mi Band 2 met OLED scherm, gaat €20 kosten

Onderzoekers: Xiaomi wereldwijd de grootste verkopers van wearables

Volgers onderzoekersbedrijf Strategy Analytics is Xiaomi de grootste verkoper van wearables ter wereld. Het bedrijf heeft een marktaandeel van 17% en laat merken als Fitbit en Apple achter zich.

Grootste marktaandeel voor Xiaomi

Xiaomi heeft wereldwijd een marktaandeel van 17% in de wearable markt. Dat betekent dat bijna 1 op de 5 verkochte wearables van Xiaomi is! Volgens Strategy Analytics verkocht Xiaomi afgelopen kwartaal 3,7 miljoen wearables. Dat zijn er 700.000 meer dan dezelfde een jaar eerder. Het succes wordt vooral verklaart door de kwaliteit en prijs. Zo doet de Xiaomi Mi Band 2 niks onder voor concurrenten, maar is met een prijs van €18 flink goedkoper!

Fitbit en Apple nummer 2 en 3

Volgens het onderzoeksbureau nemen Fitbit en Apple de tweede en derde plek in. Fitbit verkocht 3,4 miljoen wearables, Apple 2,4 miljoen. Het marktaandeel van Fitbit is in een paar maanden flink afgenomen. Het marktaandeel van Apple groeit nog wel, met een groei van 56% ten opzichte van vorig jaar. Veel kopers wachten echter op de nieuwe generatie Apple Watch.

Xiaomi Mi Band 3

De Xiaomi Mi Band 2 werd vorig jaar in juni gelanceerd. Normaal brengt Xiaomi elk jaar een nieuwe wearable uit. Waarom het nu wat langer duurt is onduidelijk. Ook zijn er nog maar weinig geruchten rondom de derde generatie Mi Band opgedoken. Het lijkt erop dat de Xiaomi Mi Band 3 dus nog een aantal maanden op zich laat wachten.

Xiaomi bij BOL
Xiaomi bij BOL
Xiaomi bij Coolblue
Xiaomi bij Coolblue
Xiaomi bij Belsimpel
Xiaomi bij Belsimpel
MiFans
Logo